یوسل

یوسل

Usell
یوسل

یوسل

Usell

سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى (ره)Download the PowerPoint of Imam Khomeini's Ethical and Educational Biography

پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى (ره)Download the PowerPoint of Imam Khomeini's Ethical and Educational Biography

پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى(ره)

دانلود پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى (ره)

پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1180 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 273

پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى(ره)

شامل 273 اسلاید درقالب پاورپوینت و قابل ویرایش

فهرست برخی از مطالب:

مقدمه

فصل اوّل کلیات

فصل دوم مبانى و دیدگاه‏هاى اخلاقى، تربیتى امام خمینى (ره)

فصل سوم اصول و روش‏هاى اخلاقى، تربیتى امام خمینی(ره)

فصل چهارم امام، احیاگر ارزش‏هاى اخلاقى

فصل پنجم برجستگى‏هاى اخلاقى امام (ره)

 

 

بخشی از متن فایل پاورپوینت:

مقدمه

عالمان ربّانى، ستارگان پرفروغى هستند که در هر عصرى در آسمان علم و عمل مى‏درخشند و با کسب نور و گرما از خورشید رسالت و امامت هم خود نورانى مى‏شوند و هم زمینیان را به سوى منابع نور و برکت دودمان وحى، رهنمون مى‏شوند و بدین سان آنان را بر بال عرفان ناب محمدى صلى الله علیه و آله نشانده و به مشکات ملکوت، عروج مى‏دهند. قرآن مجید در وصف آنان فرموده است:

«وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمْ وَبَیْنَ الْقُرَى الَّتِی بَارَکْنَا فِیهَا قُرىً ظَاهِرَةً وَقَدَّرْنَا فِیهَا السَّیْرَ سِیرُوا فِیهَا لَیَالِیَ وَأَیَّاماً آمِنِینَ» سبا/18

و میان آنها و شهرهایى که برکت داده بودیم، آبادى‏هاى آشکارى قرار دادیم؛ و حرکت میان آنها را به طور متناسب مقرّر داشتیم [و به آنان گفتیم:] شب‏ها و روزها در میان این آبادیها با ایمنى حرکت کنید.

  • امام باقر علیه السلام در تفسیر این آیه شریف فرمود: «آن شهرهاى مبارک ما هستیم و آبادى‏هاى آشکار، فرستادگان، راویان و فقهاى شیعه‏اند که علم‏ و دانش دین را از ما مى‏گیرند و به شیعیانمان مى‏رسانند.»
  • در میان آن دین باوران کفر ستیز، چهره محبوب قرن، فقیه تیزبین، سیاستمدار خداجو، فیلسوف عارف، مفسر ژرف اندیش، عالم متخلق و رهبر دوراندیش و بنیانگذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمینى قدس سره، از موقعیتى والا و ویژه برخوردار است.
  • او به انسان‏ها، کرامت و به مؤمنان، عزّت و به مسلمانان، قوّت و شوکت و به دنیاى مادى و بى روح، معنویت و به جهان اسلام، حرکت و به مبارزان و مجاهدان فى سبیل الله، شهامت و شهادت داد. او بت‏ها را شکست و باورهاى شرک آلود را زدود.
  • آنچه پیش رو دارید، اندکى از بسیار است که براى فتح باب و تذکار سیره اخلاقی تربیتی آن امام راحل تقدیم مى‏شود.

دانلود پاورپوینت سیره اخلاقى تربیتى امام خمینى (ره)